luni, 22 noiembrie 2010

Pizza de casa (2)

















Acum doua saptamani, pe data de 14 noiembrie mai exact si cu o zi inainte sa intram in Postul Craciunului ca sa fiu precisa, am decis eu, sotul meu si Florin sa sarbatorim lasatul secului cu vin fiert si cu gogosi. Prima si a doua parte ne-au iesit intocmai, adica sarbatoritul si vinul fiert... gogosile au suferit insa o mica "mutatie" si s-au transformat intr-o pizza minunata.
Pizza este una din mancarurile mele preferate pentru ca o poti gati dupa bunul plac, o poti prepara cu orice ai prin frigider... nu ai salam sau sunca, nu e bai, se poate face vegetariana, ai uitata prin camara o conserva de ananas, faci o pizza Hawai, nu ai decat ceapa prin camara, nici acum nu e stres, mai adaugi o conserva de ton si obtii o minunata pizza tonno e cipolla. Cred ca motivul pentru care indragesc asa de mult acest fel de mancare este ca imi permite sa ii dau frau liber imaginatiei mele, iar lui Cristi ii place pentru ca e buuuuna! si punct.

Aveti nevoie de:
pentru aluat: 500gr. faina alba, 1 cubulet de drojdie, 1 lingurita de zahar, 1/2 lingurita de sare, 1/2 lingurita de oregano, 1/2 lingurita de busuioc, 4 linguri de ulei (de floarea soarelui sau de masline), 1 cana de dimensiuni medii cu apa calda
pentru umplutura noi am avut la dispozitie: salam crud-uscat taiat feliute foarte subtiri, 1 ardei verde, masline verzi umplute cu gogosari, cascaval pentru pizza*, 1 conserva cu porumb dulce, 1 conserva cu ciuperci champignon taiate felii, sare, piper, oregano, busuioc, 300ml. sos de rosii (bulion), 4 catei de usturoi

In cana cu apa calda se pune cubul de drojdie cu lingurita de zahar si o lingurita de faina, se amesteca sa se dizolve drojdia si se lasa apoi sa stea intr-un loc caldut pentru cateva minute, pana vedeti ca amestecul incepe sa se umfle.
Intr-un bol incapator in care s-a pus restul de faina se adauga amestecul de mai sus impreuna cu restul ingredientelor si se framanta cu mana pana se obtine un aluat tare si elastic. Daca mai e nevoie puteti sa mai adaugati apa calduta. Dupa asta puteti lasa aluatul sa creasca intr-un loc cald pentru o jumatate de ora sau puteti face o smecherie pe care o fac eu de fiecare data. Incep sa preincalzesc cuptorul pentru pizza, la foc mic, cu aluatul in cuptor. Totul e sa aveti grija sa puneti un dog de lemn sub bol ca sa nu se topeasca, si in nici un caz sa nu il lasati mai mult de 5 - 10 minute sau nu o sa mai puteti lucra cu el.
Intre timp se amesteca intr-o cana bulionul cu putina sare, piper, usturoiul dat pe razatoarea fina, oregano, busuioc si alte condimente care va plac pe pizza.
Aluatul se scoate, se intinde intr-o foaie subtirica ce se aseaza in tava sau tavile de pizza care au fost unse in prealabil cu putin unt sau margarina si tapetate cu faina. Se ung apoi bine cu amestecul de mai sus (cel cu bulion). Nu va speriati daca vi se pare prea mult lichid,asa trebuie sa fie.
Se aseaza apoi feliile de salam, ciupercile, porumbul, felii de ardei, se rade pe deasupra mult cascaval, se pun apoi maslinele si se da pizza la cuptor la foc mediu pana se coace aluatul.
Noi am avut si ketchup la dispozitie, dar a fost asa de buna pizza ca nu am avut nevoie de el.

Pofta buna va doresc!

* Daca tot am pus o steluta langa cascavalul de pizza m-am gandit sa o si explic. Puteti folosi cam orice fel de cascaval pe pizza... nu cred totusi ca o sa va incumetati sa cumparati cascavalul super cascavalul cu mucegai si impachetat in lemn de nu stiu care esenta si sa il radeti pe acela pe deasupra pizzei... puteti, dar totusi! Puteti insa incerca cascavalul pentru pizza. Eu l-am trecut mult timp cu vederea prin magazine, obisnuita fiind cu marcile cunoscute; pana o data cand mi-am zis ca nu am ce pierde si l-am cumparat. De sine statator, servit ca o gustare, nu e chiar cel mai reusit; dar pe pizza e fantastic de bun, se topeste la fix, are gust bun si costa mult mai putin decat cascavalul obisnuit... ziceam si eu asa, ca un sfat prietenesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu