duminică, 7 noiembrie 2010

Placinta cu dovleac





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
O buna parte din serile copilariei mele mi le-am petrecut in fata televizorului urmarindu-i pe Tom si Jerry sau pe Dexter si Dee Dee trecand prin tot felul de peripetii, iar in fiecare an, o data cu apropierea toamnei, ii vedeam mancand faimoasa "pumpkin pie" sau placinta cu dovleac cum ii spunem noi. Si cum nici mama, nici bunicile, matusile sau prietenele lor nu gateau asa ceva nu am putut decat sa visez la minunatia aceea prezentata in desene animate... asta pana acum deoarece tocmai am scos din cuptor o placinta cu dovleac.
 
Aveti nevoie de: 
pentru aluat: 1 ou, 2 linguri de zahar, un varf de cutit de sare, 2 linguri de ulei, 1 lingura de smantana, 1/2 cub de drojdie, 1 cana cu apa calduta si faina cat cuprinde
pentru umplutura: 800 gr. dovleac pentru placinta, 2 linguri ulei, 5 linguri de vin, 5 linguri de apa, 1 pliculet de zahar vanilat, 1 baton de scortisoara, zahar si sare dupa gust
In cana cu apa calduta se pune jumatatea de cub de drojdie, 1 lingurita de zahar si 1 lingurita de faina. Se amesteca cu o lingurita si se tine la loc cald cateva minute. Intre timp se pun restul ingredientelor intr-un castron, se adauga si drojdia si treptat cate un pic de faina pana cand se obtine un aluat de placinta numai bun. Se lasa sa creasca intr-un loc caldut.

Dovleacul se curata de coaja si de seminte si se da pe razatoarea mica. Se pune intr-o cratita cu fundul gros in care s-au pus uleiul, apa, vinul si batonul de scortisoara si se caleste la foc mic pana cand dovleacul devine moale, bine facut. Se adauga apoi zaharul vanilat, zaharul si sare dupa gust si se mai tine la foc cateva minute. Daca pe parcurs incepe sa se prinda de cratita, se mai adauga cate un pic de apa.

Se intinde apoi o foaie din  90% din aluat, se pune deasupra umplutura, se ruleaza ca pentru cozonac, si se pune in tava de cozonac tapetata cu hartie de copt. Din restul de aluat am taiat fasii si am decorat placinta. Am batut apoi bine un ou si am uns-o cu el, am presarat pe deasupra zahar tos si am dat placinta la cuptor la foc mediu spre mic pentru cam 30-40 de minute. Cand s-a rumenit pe deasupra am incercat-o cu o scobitoare pe margine ca sa nu nimeresc umplutura si cand a iesit uscata am scos-o din cuptor. Am pudrat-o pe deasupra cu zahar praf si gata!

Pofta buna!

Un mic sfat de final. Placinta de dovleac e pentru cei carora le place gustul de dovleac. Eu personal am fost incantata de rezultat, dar pentru prima data de cand gatesc, Cristi nu a cerut si o a doua felie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu