miercuri, 11 august 2010

Cartofi frantuzesti (2)


















Salut!
Am avut o pofta teribila de cartofi frantuzesti intr-o seara si fiindca nu aveam nici un pic de sunca in frigider si cum lenea era mare doamna la ora aceea, m-am gandit sa improvizez cu ce aveam totusi la dispozitie, si anume carnati proaspeti picanti... bineinteles ca in acest caz nu se mai preta sa ii pregatesc "finutz" cum i-am pregatit data trecuta si m-am decis sa incerc o prezentare putin mai rustica. Acum dati-mi voie sa spun ca prezentarea ca prezentarea... dar gustul... ma scuzati, tocmai am inghitit in sec de pofta, cred ca mai pun de o portie si azi!

Aveti nevoie de: 600g cartofi albi noi, 300g carnati proaspeti picanti (eu ii prefer pe cei din Kaufland, mi se par grozavi), 5 oua, 1 smantana mica si grasa (eu am folosit Napolact), 1 pahar mic de lapte, cascaval (cat vreti de mult), sare, piper, putin ulei sau unt, frunze de busuoic pentru un plus de gust

Cartofii de pun la fiert in coaja in apa cu sare, cand sunt fierti se curata de coaja si se taie in feliute groase de cam 5 mm. Se fierb tare si 4 oua, se curata de coaja si se taie feliute subtiri, eu am primit un gadget de taiat ouale feliute sau in jumatati (ca o floare) de la socri, asa ca le multumesc pe aceasta cale, e un instrument foarte util in bucatarie. Carnatii se taie in bucatele de cam 1,5 cm lungime, iar cascavalul se da pe razatoare.

Se unge un vas termorezistent cu unt sau ulei si se aseaza un strat de feliute de cartofi, sare, piper, apoi feliute de oua, apoi carnati, putin cascaval ras, si tot asa pana epuizam ingredientele. Deasupra trebuie sa ramana un strat de cartofi peste care se rade mult cascaval.

Se bate bine cu telul oul ramas, se adauga 1 lingura mare de smantana, laptele, sare, piper si niste frunze de busuioc, se adauga compozitia peste cartofi si se da totul la cuptor la foc mediu spre mic pentru cam o jumatate de ora.

Cartofii se servesc fierbinti, cu cate o lingura sanatoasa de smantana peste ei.

Pofta mare va doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu