luni, 30 august 2010

Vitel cu cus-cus




Salutare lume!

Weekendul trecut l-am petrecut la nasi, facand gratare si distrandu-ne de zor si tot la ei in biblioteca am descoperit o carte grozava cu tot felul retete grecesti, mancaruri, deserturi si unele lamuriri vis-a-vis de vinuri chiar. Atentia mi-a atras-o insa o reteta simpla care arata absolut bestial in poza din carte... desi eu nu am reusit sa reproduc imaginea de acolo, va pot asigura ca reteta merita incercata, e pe cat de simplu de pregatit, pe atat de gustoasa... a da, se numeste "arni youvetsi me krithara ki" sau in traducere libera "miel cu orzisor"... acum stiu ce ganditi... ce are de-a face mielul cu orzisor cu reteta postata de mine? Ei bine, reteta se poate face atat cu carne de miel cat si cu carne de vitel, eu am ales varianta a doua, si orzisorul este de fapt un fel de cus-cus doar cu forma bobului de orz, si cum nu am gasit forma respectiva in comert, m-am multumit cu clasicul cus-cus. Nelamuriri? Nu? Ce bine :)).

Aveti nevoie de: 1 kg carne de vitel, 5 rosii mari foarte coapte, 1/2 ceasca cu ulei de masline, 1/2 kg paste fainoase (cus-cus), sare, piper

Carnea se spala, se zvanta cu un prosop de bucatarie, se portioneaza in bucatele mici si se pune intr-un vas termorezistent. Se adauga sare, piper, rosiile curatate si taiate in cubulete mici, uleiul de masline si putina apa si se da la cuptor la foc potrivit pana carnea este gatita.
Cand carnea este aproape gata se adauga 4 cesti de apa calda, cus-cus-ul si se drege gustul de sare si se amesteca totul. Se da din nou la cuptor, insa se scoate cam la fiecare 5 minute ca sa amestecati pentru a avita prinderea pastelor fainoase de peretii vasului.

Si gata! mancarea se poate servi simpla, cu branza rasa pe deasupra sau cu smantana... oricum ar fi e foarte buna.

Pofta mare va doresc!

2 comentarii: