joi, 13 ianuarie 2011

Salata de fasole galbena (pastai)



Anul 2010 a fost un an foarte productiv pentru bunicii mei la capitolul fasole galbena. Si cum cele cateva fire de fasole plantate in gradina au produs pastai peste asteptari, am incercat tot felul de mancaruri in care sa punem fasolea: ciorbe, supe, fasole scazuta, pastai cu usturoi, am adaugat pastai in tocanitele de legume, am gatit-o in aburi si am servit-o ca aperitiv invelita in feliute de bacon afumat... dupa care nu am mai stiut ce sa facem cu ea, asa ca am congelat-o si am asteptat sa ne revina inspiratia... si a revenit saptamana trecuta cand un prieten, Florin, ne-a sugerat sa ne gandim la ea ca la vinete si sa o gatim ca salata cu maioneza, usturoi si smantana.
Trebuie sa recunosc ca e o combinatie stralucita!

Aveti nevoie de: aproximativ 800 gr de fasole galbena pastai (atat a cantarit punguta de fasole congelata pe care o aveam eu), sare, piper, o jumatate de capatana de usturoi, 5 linguri de smantana, 2 galbenusuri crude, aproximativ 150 ml ulei de floarea soarelui, o lingurita de mustar

Pastaile se spala, se rup in bucati mici si se pun la fiert in apa cu sare. Cand sunt fierte se scurg si se lasa sa stea in strecuratoare pana se racesc.
Intre timp se curata usturoiul si se zdrobeste ca pentru mujdei. Se lasa deoparte.
Se face maioneza din cele doua galbenusuri, lingurita de mustar si ulei. Peste maioneza se adauga usturoiul zdrobit si smantana si se amesteca impreuna. Se potriveste de gust cu sare si piper.
Pastaile racite se toaca marunt cu cutitul, se amesteca cu compozitia de mai sus si salata de fasole galbena pastai e gata.

E foarte buna, mai ales daca o intindeti pe o felie de paine prajita si taiati si niste legume proaspete langa.

Pofta buna va doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu