marți, 4 ianuarie 2011

Spanac in lapte

 Cautand ieri prin congelator am dat peste o punguta de spanac congelat si gata maruntit. Cum nu am stat prea rau nici la capitolul lapte si oua, nu ne-a luat prea mult pana ne-am apucat de gatit o minunatie de spanac cu ochiuri si cartofi prajiti. Partea grozava la spanac, pe langa ca e foarte sanatos, e ca e gata in cam 15 minute.

Aveti nevoie de: 300 gr. spanac, 1 capatana mica de usturoi, 800 ml lapte gras, 1 lingura de smantana, 2 linguri de faina, putin ulei, sare, piper

Se curata usturoiul si se toaca marunt. Se pune la calit in putin ulei in cratita, la foc mic, iar in momentul in care incepe sa se rumeneasca se adauga spanacul maruntit, inca congelat si o cana mica de lapte.

Se lasa sa se topeasca spanacul congelat si apoi se adauga restul de lapte. Se tine pe foc pana da un clocot dupa care se stinge focul sub cratita.

Intr-o cana se amesteca lingura de smantana cu sare, piper si cele 2 linguri de faina. Se dilueaza cu un pic de lapte de pe spanac si apoi se amesteca in spanac, incet, amestecand ca sa se ingroase.
Se mai drege gustul de sare si gata.
Noi am facut ochiuri langa spanac si cartofi prajiti. Ca sa arate mai deosebit i-am taiat cubulete.

Pofta buna!

Inca ceva... Ideal ar fi sa folositi spanac proaspat. In cazul acestuia se spala frunzele, se curata de codite si se oparesc pentru cateva minute in apa clocotita in care ati pus putina sare. Se toaca marunt si e gata sa fie folosit.
De obicei cand cumpar spanac proaspat am grija sa cumpar o cantitate mai mare decat cea de care am nevoie pentru ca tot timpul rontai cateva frunze proaspete sau fac cate o salata de spanac cu ridichi... mmmmmmmm.

Un comentariu: