marți, 1 iunie 2010

Prajitura cu cirese


















Salutare!
Am petrecut weekendul trecut in Satu Mare unde, pe langa gustoasele mancaruri cu care am tot timpul placerea de a-mi delecta papilele gustative, am servit si capsuni proaspeti (da, capsuni si nu capsune!), culesi din gradina in fata mea si stropiti doar cu apa de fantana si copti sub razele soarelui nu la lumina vreunui bec special... capsunilor din comert, va declar razboi! si voi castiga!
Nu cred ca e cazul sa va mai spun ca atat aspectul cat si gustul capsunilor de gradina este incomparabil mai bun decat ce gasim noi prin hypermarketuri... asa ca va recomand cu drag pietele taranesti unde gasiti capsuni adevarati.
In fine, cam pe duminica seara a venit si momentul intoarcerii spre Cluj si am primit de la mama-soacra o punguta cu niste cirese deosebit de gustoase si la fel de naturale ca si capsunii descrisi mai sus, dar cum eram deja rosii in obraji de la atatea fructe, m-am gandit sa le folosesc intr-o prajiturica usoara de primavara.

Aveti nevoie de: 225gr. faina, 225gr. zahar tos, 1 pahar mic de lapte, 3 oua, 1/2 plic praf de copt, 1 cana cu cirese curatate de samburi si taiate in jumatati, 1 lingurita de cacao, 1 varf de cutit de sare, 1 lingurita de otet, unt sau ulei pentru uns tava

Ciresele se spala, se curata de codite si se tin cam o ora in apa rece. In felul acesta toti "musafirii" ies afara din cirese si ramaneti cu fructele curate. Se taie apoi in jumatati si se curata si de samburi, se lasa deoparte.
Se separa galbenusurile de albusuri. Albusurile se bat spuma tare si se lasa deoparte.
Galbenusurile se freaca cu zaharul tos pana capata consistenta unei creme spumoase, apoi se adauga paharul de lapte rece. Se incorporeaza, cu ajutorul unei linguri de lemn sau a unui tel, dar amestecand incet, si albusurile batute spuma.
Se adauga acum si varful de cutit de sare, praful de copt stins cu o lingurita de otet si faina, cernuta peste compozitie in timp ce amestecati incet.
Tava se unge cu putin unt sau ulei si se tapeteaza cu putina faina. Se rastoarna in tava cam 90% din compozitie. Restul de compozitie se amesteca cu 1 lingurita de cacao si 1 lingura de lapte si cu ea asa colorata se deseneaza modele peste prima compozitie. Se presara acum si ciresele taiate in jumatati si se da prajitura la copt in cuptorul preincalzit, la foc mic.
Incercati sa vedeti daca e gata intepand prajitura cu o scobitoare; cand scobitoarea iasa curata, prajitura e gata!

Pofta buna va doresc!

Eu am taiat prajitura in cuburi mici si am servit-o ca atare, pe post de "ceva dulce". Cristi in schimb si-a luat langa el un pahar imens de lapte si s-a delectat cu un desert copios de prajitura cu cirese si laptic... numai bun inaintea unui somnic de infrumusetare :)).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu