duminică, 18 aprilie 2010

Fursecuri "gandacei"

 















Am primit o invitatie weekendul acesta la un pahar de vin si o discutie ca intre fete... plus Cristi, invitatie pe care am onorat-o cu drag. Si fiindca nu vroiam sa apar cu mana goala si fiindca nu stiam preferintele fiecaruia in materie de ciocolata, vin sau snack-uri, m-am decis sa pregatesc eu ceva, si anume "gandacei" sau fursecuri cu ciocolata si nuca de cocos. Cum nu stiam reteta, am experimentat cu ce am avut prin camara si frigider si am crezut ca s-ar potrivi, si mi-au iesit niste fursecuri fragede si minunate ca desert sau langa cafeaua de dimineata.
Am folosit: 2 oua, 1 pliculet zahar vanilat, un varf de cutit de sare, 4 linguri de zahar tos, 3 linguri de untura, 1 esenta de lamaie, 1/2 lingurita de bicarbonat de sodiu, 1 ciocolata cu lapte, 100 gr. nuca de cocos rasa
Se amesteca intr-un bol ouale intregi, cu sarea, zaharul vanilat si zaharul tos. Se adauga untura, 2 linguri de faina, esenta de lamaie si bicarbonatul de sodiu stins cu 1 lingurita de otet. Se completeaza cu faina pana obtineti un aluat destul de tare incat sa poata fi modelat.
Aluatul se lasa la frigider cam 30 minute.
In tava de cuptor unsa cu foarte putin ulei se aseaza bilute mici de aluat, pastrand o distanta de cam 1 cm intre ele pentru ca o sa creasca. Inainte sa le dati la cuptor apasati cu o furculita pe fiecare biluta, de la jumatate spre exterior, astfel incat sa obtineti forma de "gandacei". Se coc la foc mic pana se rumenesc pe partea de jos... eu am gustat din doua fursecuri pana m-am decis ca sunt bine facute, dar nu cred ca a durat mai mult de 10-15 minute. Se scot pe o farfurie.
Se topeste ciocolata in bain-marie si se da fiecare gandacel cu partea rotunjita in ciocolata topita, dupa care repede in nuca de cocos. Se lasa sa se raceasca "gandaceii", cu tot cu ciocolata, pe o farfurie intinsa, si gata!

Daca va plac cornuletele cu vanilie puteti proceda ca mine: am rupt o bucata din aluat, am format bastonase pe care le-am copt pe tava unsa cu putin ulei dupa ce am terminat cu gandaceii (pentru ca se coc mult mai repede), si le-am dat cat erau inca fierbinti prin zahar pudra pe care l-am amestecat cu un pliculet de zahar vanilat.

Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu