joi, 15 aprilie 2010

Placintele cu dulceata


 















Observ ca in ultima perioada ma inteleg tare bine cu dulciurile :)), bine ca rochita de mireasa se face dupa dimensiunile mele si nu trebuie sa ma chinui eu prea tare ca sa intru in ea, atat am avut de zis! :))
Azi am fost harnicuta din nou, si pe langa curatenie, o ciorbita de vacuta si un gulas am facut si niste placintele... o portie mica... trebuia sa iasa altceva sa fiu sincera, dar pe la jumatatea retetei mi-am dat seama ca nu am toate ingredientele de care aveam nevoie, asa ca am adaptat-o dupa stocurile existente in frigider si zau ca nu imi pare deloc rau :).

Aveti nevoie de: 1 ou, 100 gr. iaurt slab, 1 plic zahar vanilat, 2 linguri zahar tos, un varf de cutit de sare, 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu, 1 lingura de gris, faina cat cuprinde, dulceata pentru umplutura, zahar pudra (optional)

Se separa galbenusul de albus. Intr-un castron se amesteca galbenusul cu zaharul vanilat, zaharul tos, grisul, sarea si iaurtul. Se adauga 2 linguri de faina, bicarbonatul stins cu un pic de otet si se amesteca sa se incorporeze bine toate.
Albusul se bate spuma tare, se amesteca cu aluatul si se adauga treptat faina pana aluatul e suficient de tare ca sa se poata intinde doua foi egale. Foile trebuie sa fie destul de subtirele pentru ca o sa se umfle cand o sa coaceti placintele.
Pe prima foaie puneti din loc in loc cate o lingurita de dulceata (dulceata ar trebui sa fie tare), acoperiti cu a doua foaie si taiati cerculete cu ajutorul unui pahar in jurul gramejoarelor. Daca vreti o varianta mai simpla, taiati patrate, puneti la mijloc dulceata si impaturati-le in triunghiuri.
Placintelele se coc in ulei proaspat si bine incins. Imediat dupa ce le scoateti din ulei si sunt inca  fierbinti se pot da prin zahar pudra.

Pofta buna!

2 comentarii: