marți, 13 aprilie 2010

Papanasi


 















De astazi e oficial! Consider ca ma pot marita linistita... cel putin din punctul de vedere al gospodinei care gateste (zic eu) destul de bine. Spun asta pentru ca am facut azi niste papanasi... mmmmmmhhmmmm, asa de buni au fost!!! Iar pentru cei din voi care locuiti prin Cluj va spun daca vreti si de unde sa luati branza dulce ieftina si foarte buna, sau mai bine va arat pentru ca evident, desi cumparam doar de acolo toate lactatele de care avem nevoie, nu ne-am uitat inca cum se numeste magazinul.

Aveti nevoie de: 400 gr. urda (puteti folosi si branza dulce grasa), 200 gr. faina alba, 1 lingura mare de gris, 2 oua, 120 gr. zahar tos (puteti pune mai mult daca va plac mai dulci), 2 pliculete de zahar vanilat, 1/2 lingurita sare, 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu, 1 esenta de lamaie (ideal ar fi sa folositi coaja rasa si zeama de la o lamaie, dar eu nu am avut prin casa), smantana si dulceata pentru servit

Puneti branza intr-un castron si faramitati-o cu ajutorul unei furculite. Adaugati galbenusurile de la oua, zaharul vanilat, sarea, esenta de lamaie, zaharul tos si grisul si amestecati-le bine.
Framantand aluatul cu mana, incorporati si faina. Adaugati si bicarbonatul (eu jumatate l-am pus nestins, jumatate l-am stins cu putin otet).
Bateti albusurile de la oua spuma tare si adaugati-le la compozitie, amestecand incet pana se incorporeaza bine.
Daca mai e nevoie de faina adaugati pana compozitia e suficient de tare incat sa modelati usor cu mana formele de papanasi. Cantitatea de faina poate varia in functie de cat de grasa e branza, daca ati pus esenta de lamaie sau zeama de la o lamaie... pentru ingredientele pe care le-am folosit eu au fost suficiente 200gr.
Cu mainile date prin faina formati papanasii (adica cerculetele si bilutele) si coaceti-i in ulei bine incins.
Va recomand sa ii serviti cat timp sunt inca fierbinti, cu smantana grasa si dulceata de afine pe deasupra.

Va doresc Pofta mare! si ma duc sa mai pap o portie :).

3 comentarii:

  1. Buna Ioana,
    Vrem sa stim si noi, Cititorii acestul blog, unde e magazinul ala mirabolant de lactate.
    Te rog sa mai postezi papa ca ma faci si pe mine sa gatesc mai variat.
    Spor, Diana

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna!
    Pai e cam asa: daca cunosti Manasturul, magazinul e cam la 200m dupa statia de autobuz Campului, chiar dupa semafor catre Bila; maine dimineata cand cumpar lapte ma si uit sa vad cum se numeste si revin cu numele ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu unde e magazinul, Merci

    RăspundețiȘtergere