duminică, 28 martie 2010

Ciorbita de pui cu smantana

 
Salutari si La Multi Ani! tuturor celor cu nume de floare!
 


















Pentru azi am vrut sa gatesc traditionala supa de pui cu taitei, dar dat fiind ca nu am avut taitei am profitat de ocazie si am facut o ciorbita atat de buna incat era musai sa postez reteta. E pentru prima data cand fac o ciorbita de pui in genul acesta, cred ca tot secretul e ca am pus cate un pic din toate legumele pe care le-am avut prin casa :)). In orice caz, daca va decideti sa o incercati sper sa va placa si voua cel putin cat ne-a placut si noua.

Aveti nevoie de: 2 pulpe intregi de pui, 1 ceapa, 3 morcovi mari, 1/2 lingurita de boia dulce, 2 cartofi mari, cateva rosii cherry (proaspete sau deshidratate), 1 conserva mica de boabe de mazare verde, cateva paste fainoase pentru ciorba, 1 ou, 1 lingura de smantana, sare, piper, putin ulei, 1 ardei mic iute murat

In cratita de ciorba se caleste foarte putin ceapa taiata  marunt, in 3-4 linguri de ulei. Se adauga morcovii taiati cubulete foarte mici si rosiile cherry; eu am folosit deshidratate, daca folositi proaspete trebuie tinute cateva secunde in apa clocotita si dupa aceea curatate de pielita. Se calesc si acestea putin, se adauga boiaua dulce, se amesteca sa se coloreze toate legumele si se stinge totul cu apa fierbinte. Se adauga pulpele de pui si se lasa sa fiarba pana se desprinde usor carnea de pe oase.
Se scot pulpele din ciorba si se adauga cartofii taiati cuburi mici, mazarea si pastele fainoase. Se mai lasa la fiert la foc mic pana sunt fierti cartofii si se stinge focul. Se drege de sare si se adauga un praf de piper.
Intr-o farfurie adanca se bate bine un ou intreg cu o lingura de smantana si cu aceasta compozitie se "drege" ciorba. Se taie feliute ardeiul iute si se adauga in cratita.

Pofta buna!

Daca doriti puteti desprinde carnea de pe pulpe si o puteti adauga la ciorba. Eu am preferat sa o transform intr-o friptura picanta, o sa postez reteta maine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu