miercuri, 10 martie 2010

Gratar din porc (marinat)




Salut din nou!

Tin sa va anunt ca weekendul acesta m-am pus pe facut galuste cu prune avand intentia sa ma laud pe blog ca stiu sa gatesc si acest fel de mancare... nu stiu daca a fost de vina faina, ouale, cartofii sau poate am fost distrasa de mirosul micilor pe care Cristi ii pregatea la gratar in curtea nasilor nostri, dar rezultatul a fost un esec de proportii epice :)), aratau bestial... dar cam atat :)).
Asa ca postez ce am gatit aseara si va promit ca de data asta mi-a iesit ceva absolut bestial :D.

Aveti nevoie de: 4 felii cotlet de porc fara os, 1/2 lingurita sare, 1/4 lingurita piper, 1 lingurita boia dulce, 1 frunza de dafin, 2 catei de usturoi, 2 linguri de otet, 5 linguri de ulei de masline, 1 lingurita frunze de busuioc si optional 1/2 lingurita de condimente pentru friptura de porc. (Daca vi se pare ciudat ca trebuie pus si otet, trebuie sa va spun ca nu i se simte deloc gustul dar fragezeste carnea foarte bine.)

Se curata si te taie marunt usturoiul si intr-un bol micut se amesteca cu restul ingredientelor de mai sus. Cu marinata astfel obtinuta de ung pe ambele parti cotletele de porc, se pun intr-o farfurie care se acopera cu folie alimentara si se pun in frigider pentru minim 12 ore (eu am lasat 24).
Inainte de a fi puse pe gratar acesta trebuie incins bine si uns cu o feliuta de slanina ca sa nu se lipeasca carnea. Se prajesc pe fiecare parte cam 4-5 minute, in functie de cum va place gratarul, mai in sange sau mai bine facut. Langa cotlete puteti servi orice doriti, noi am facut orez prajit si sos dulce-picant, dar merg de minune si cu cartofi prajiti, piure, legume pe aburi sau orice altceva.

Sa aveti pofta!

Un comentariu: