duminică, 21 martie 2010

Pancakes

















Fiind mereu in cautare de idei noi pentru micul dejun, ieri m-am decis sa pregatesc niste pancakes, sau clatite americane cum s-ar zice. Retete pentru ele sunt mai multe, eu insa o pregatesc pe aceasta pentru ca mi se pare cea mai simpla.

Aveti nevoie de: 2 oua, 5 linguri de zahar, 3 linguri ulei, 5 linguri lapte, 1 plic zahar vanilat, 1 plic amoniu de prajituri (stins cu 1 lingurita de otet), faina cat sa capete aluatul consistenta celui de chec (eu masor "ochiometric", promit ca data viitoare cand fac pancakes masor exact cata faina am pus si o sa revin cu cantitatea exacta)

Albusul de la oua se bate spuma, se adauga galbenusurile, zaharul si un praf de sare. Se amesteca bine si apoi se adauga treptat zaharul vanilat, uleiul, laptele. La final se pune amoniul stins cu otet si faina, amestecand tot timpul ca sa evitati formarea de cocoloase.

De obicei se coc intr-o tigaie de teflon unsa cu foarte putin ulei, dar eu le-am copt pe gratarul de fonta pe care l-am uns cu ulei, pentru ca asa au capatat o forma mai simpatica. Se coc foarte repede, in mai putin de un minut pe fiecare parte.

Se servesc neaparat cu ceva langa. Puteti incerca cu sirop, miere, gem, compot sau fructe proaspete.

Pofta buna!

Un comentariu: