joi, 20 mai 2010

Ciorba de fasole pastai


 















Salut!
Ma laudam ieri ca am facut o ciorbita de fasole alba pastai, asa ca m-am gandit ca ar fi frumos din partea mea daca as posta azi reteta, mai ales ca noua ne-a placut foarte mult rezultatul final.

Aveti nevoie de: 400 gr. fasole alba pastai, 4 morcovi, 4 frunze de telina, 2 cepe albe mari, 6 catei de usturoi,  1 rosie proaspata, 50 gr. slaninuta afumata, 1 ou, 1 lingura de smantana, 1/4 pahar mic de ulei, sare, piper

Eu am avut fasole pastai pusa peste iarna de bunica mea, cu frunze de telina si morcovi. Daca folositi fasole proaspata, pentru un plus de gust puteti proceda asa: pastaile se spala, se curata de codite si se rup in bucati nu mai mari de 2-3 cm; se curata 2 morcovi si se dau pe razatoarea mica si se taie marunt frunzele de telina; intr-o cratita se pun cateva linguri de ulei, se adauga fasolea pastai si morcovul ras si se calesc impreuna 10 minute la foc potrivit, apoi se adauga un pahar de apa peste si frunzele de telina si se mai tin la foc potrivit inca 10-15 minute pana scade apa. Fasolea poate fi folosita direct sau poate fi pusa in pungi in congelator si folosita peste iarna. Sau puteti pune fasolea si restul ingredientelor direct in ciorba si lasati sa fiarba cu 20 minute mai mult.

Si acum revin la ciorba. Cepele se curata si se toaca marunt, se pun la calit intr-o cratita cu putin ulei. Se curata si se zdrobesc 3 catei de usturoi si se adauga peste ceapa, se adauga fasolea si se stinge totul cu apa fierbinte. Se adauga morcovii taiati in jumatate, rosia curatata de pielita si taiata in cubulete, sare, piper si slaninuta taiata in bucati foarte mici si se lasa la fiert cam o jumatate de ora.
Cand sunt fierte legumele se opreste focul sub ciorba, se scot morcovii si se taie in cubulete mici si se adauga inapoi in cratita, apoi se drege gustul de sare si de piper. Restul de 3 catei de usturoi se taie feliute mici si se adauga la ciorba.
Galbenusul de la ou se amesteca cu lingura de smantana si cu un polonic de ciorba si se adauga inapoi in cratita. Se mai potriveste de sare si de piper si gata, sper sa va placa la fel de mult cum ne-a placut si noua.

Daca nu va incanta ideea de a pune slaninuta puteti pune un pic de afumatura, eu pun slaninuta pentru gustul afumat pe care il da si pentru ca asa m-am obisnuit sa fac ciorbita de pastai, fara carne in ea.

Pofta mare va doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu